وبلاگ

گربه تابی مشخصات نژاد، خصوصیات و مراقبت

گربه تابی مشخصات نژاد، خصوصیات و مراقبت

گربه تابی مشخصات نژاد، خصوصیات و مراقبت

گربه تابی مشخصات نژاد، خصوصیات و مراقبت گربه‌های تابی در واقع یک نژاد خاص نیستند، بلکه توصیفی از الگوی پوشش آنها است. “تابی” یک الگوی متنوع از نظر رنگ و نقوش را توصیف می‌کند، که می‌تواند در بسیاری از نژادها با مقدار زیادی از تنوع ظاهر شود. تابی‌ها می‌توانند رنگهای مختلفی از جمله قهوه‌ای، خاکستری، نارنجی یا حتی سیاه داشته باشند، و الگوهای آنها شامل راه‌راه، خال، چرخش و نوار می‌شود. علاوه بر این، آنها معمولاً علامت “M” شکل روی پیشانی دارند.

ویژگی‌های گربه تابی جالب است بدانید که گربه‌های تابی در تمام نژادها وجود دارند، و این الگوی پوشش در تنوع گربه‌های خانگی مشاهده می‌شود. به عنوان مثال، یک گربه سیاه زیر نور خورشید ممکن است علائم تابی پنهان را نشان دهد. گربه‌های تابی از نظر اندازه، خلق و خو و شخصیت متفاوت هستند زیرا از نژادهای مختلفی تشکیل شده‌اند. با این وجود، علاقه‌مندان به گربه‌های تابی معتقدند که این حیوانات دارای شخصیت‌های دوستانه، کنجکاو و برون‌گرا هستند.ش

بسته به نژاد گربه‌تان، ممکن است او بزرگ یا کوچک باشد. به عنوان مثال، اگرخرید رویال کنین گربه از نژاد مین کون باشد، یکی از بزرگترین نژادهای گربه خواهد بود. در مقابل، اگر او از نژاد سنگاپور باشد، یکی از کوچک‌ترین نژادهای گربه خواهد بود. هر گربه بر اساس عوامل مختلفی از جمله تجربیات با انسان، اجتماعی شدن و موارد دیگر، شخصیت و خلق و خوی خود را تجربه خواهد کرد.

تاریخچه گربه تابی

از آنجایی که الگوی تابی در بسیاری از نژادهای مختلف وجود دارد، هرکدام تاریخچه و مکان اصلی خود را دارند، تعیین تاریخچه گربه تابی بسیار دشوار است.

برخی می‌گویند که تابی از نژاد مائو، یک نژاد مصری باستانی که از اهلی کردن گربه وحشی آفریقایی ایجاد شده بود، منشاء گرفت. نوادگان مدرن آن مائو مصری است که دارای الگوی زبانه‌ای است. شاید متمایزترین ویژگی که در مائو و دیگر گربه‌های تابی دیده می‌شود، علامت مبهم حرف “M” بر روی پیشانی آنها باشد.

مراقبت از گربه تابی

مراقبت از تابی تا حد زیادی به نژاد آن بستگی دارد تا الگوی پوشش آن. به عنوان مثال، یک تابی مین کون به برس زدن، مراقبت از کت و احتمالاً داروی گلوله موی بیشتری نسبت به تابی Manx نیاز دارد. وقتی صحبت از ورزش می‌شود، یک Ocicat نسبت به یک زبانه فارسی به فضای بیشتری برای بازی نیاز دارد. با دامپزشک خود صحبت کنید تا در مورد نیازهای مراقبتی خاص گربه تابی خود، از جمله نظافت، ورزش و آموزش بیشتر بدانید.

مشکلات رایج سلامتی

در حالی که یک تابی نژاد مخلوط به طور کلی سالم و قوی است، بسیاری از گربه‌های اصیل دارای مشکلات سلامتی هستند که منحصر به فرد هستند و نیاز به مراقبت فردی دارند. اگر در مورد سلامت گربه خود نگرانی دارید، با دامپزشک خود صحبت کنید.

ظاهر گربه‌های تابی از نظر اندازه و شکل از ریزه ریز تا سنگین متغیر هستند. آنها حتی تنوع زیادی در الگوهای تابی خود دارند. پنج الگوی اصلی وجود دارد که از نظر ژنتیکی متمایز در نظر گرفته می‌شوند، به شرح زیر:

  1. کلاسیک: این الگو معمولاً دارای حلقه‌هایی است که به یک “هدف” در کنار گربه ختم می‌شود. بسیاری از گربه‌های مو کوتاه آمریکایی این الگو را نشان می‌دهند.
  2. خال مخالی (راه راه): این تا حد زیادی رایج‌ترین الگوی است، به طوری که برخی از مردم فکر می‌کنند که باید عنوان “کلاسیک” را دریافت می‌کرد. زبانه‌های ماهی خال مخالی حلقه‌های راه راه دور دم و پاهای خود، “گردنبند” راه راه در جلوی سینه خود، و نوارهایی از نوارهای توپر یا شکسته در دو طرف بدن خود دارند. آنها رنگ تیره‌تری در نقاطی خواهند داشت که در دو خط روی شکمشان قرار دارد (به نام “دکمه های جلیقه”).
  3. Spotted: Ocicat و Bobtail آمریکایی نمونه‌های خوبی از الگوهای خال‌دار زبانه‌دار هستند، اگرچه برخی از ماگی‌ها نیز این الگوی رنگی را نشان می‌دهند.
  4. علامت‌گذاری شده: اکثر گربه‌های تابی دارای موهای آگوتی به عنوان بخشی از الگوی خود هستند. اگر دقت کنید، نوارهای رنگی مختلفی را در طول موهای گربه خواهید دید. گربه‌هایی با الگوی تمام تیک‌دار به دلیل تنوع رنگ تقریباً در زیر نور خورشید می‌درخشند.
  5. وصله‌شده: این الگوها زمانی شناسایی می‌شوند که تکه‌هایی از نشانه‌های زبانه بر روی یک گربه کالیکو یا لاک پشتی ظاهر شود. آنها به ترتیب به عنوان caliby و torbie شناخته می‌شوند.

رژیم غذایی و تغذیه

غذای سالم گربه، خشک شده و/یا کنسرو شده، به طور کلی یک گزینه عالی برای تغذیه تابی‌ها از هر نژادی است. با این حال، در مورد نژاد خرید رویال کنین گربه خاص خود تحقیق کنید تا دریابید که آیا آنها نیازهای غذایی منحصر به فردی دارند یا خیر، و از دامپزشک خود بخواهید که توصیه‌هایی داشته باشد. برای جلوگیری از چاقی و سایر مشکلات سلامتی، مقدار غذایی که گربه شما روزانه می‌خورد را کنترل کنید.

کجا یک گربه تابی را بپذیریم یا بخریم

از آنجایی که تابی در میان جمعیت عمومی گربه‌ها بسیار رایج است، پیدا کردن آن می تواند به سادگی بازدید از پناهگاه محلی شما و پذیرش یک بچه گربه یا گربه بالغ باشد. اگر مایل به خرید یک نژاد خاص با علامت های تابی هستید، با پرورش دهندگان منطقه خود تماس بگیرید و در مورد در دسترس بودن تابی ها بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *