وبلاگ

رنگ گربه و ویژگی های شخصیتی

رنگ گربه و ویژگی های شخصیتی

رنگ گربه و ویژگی های شخصیتی

رنگ گربه و ویژگی های شخصیتی اکثر صاحبان می‌دانند که گربه‌های خاصشان شخصیت گربه‌ای متمایز دارند. اما آیا تفاوت های رفتاری بین یک فروش اینترنتی غذای گربه سیاه و یک بچه گربه نارنجی وجود دارد؟ برخی از نظرسنجی ها می گویند رنگ گربه اهمیت دارد، اگرچه اکثر محققان خلاف این را می گویند. از سوی دیگر، نژادهای گربه (سیامی، آبی روسی و غیره) واقعاً دارای تیپ شخصیتی هستند.

ادراک در مقابل واقعیت

بیشتر گربه های خانگی موهای کوتاه خانگی هستند. این گربه‌ها در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و الگوها هستند، اما یک اصل و نسب مشترک دارند. به عبارت دیگر، یک بستر به راحتی می تواند شامل یک بچه گربه سیاه، نارنجی و کالیکو باشد. با وجود رنگ خز، احتمالاً این خواهر و برادرها اشتراک خوبی دارند.

اما این مانع از این نمی شود که مردم باور کنند که رنگ گربه بر شخصیت تأثیر می گذارد. برای مثال، یک نظرسنجی نشان می‌دهد که گربه‌های سیاه راحت‌تر ازدحام و زندگی در داخل خانه را تحمل می‌کنند تا بچه گربه‌های با الگوی تابی. صاحبان بچه گربه های کالیکو می گویند که در مقایسه با سایر بچه گربه های رنگی، گربه “متفاوت” دارند. خز قرمز یک جهش اولیه است، بنابراین این ژن می تواند بیشتر با شخصیت اولین گربه های اهلی مرتبط باشد. مطالعه بر روی 84 بچه گربه مو کوتاه بریتانیایی نشان داد که بچه گربه های قرمز، کرم یا لاک پشتی (دارای ژن “قرمز”) در مقایسه با بچه گربه هایی با رنگ های دیگر، زمانی که توسط افراد ناآشنا نگهداری می شوند، عصبانی می شوند و برای مدت طولانی تری برای فرار تلاش می کنند.

تاثیر ادراک بر زندگی گربه ها

در حالی که بعید است که رنگ به تنهایی تأثیر زیادی بر شخصیت گربه ها داشته باشد، باورهای مردم تأثیر زیادی بر نحوه انتخاب و مراقبت از گربه هایشان دارد.

مطالعه‌ای که توسط دانشگاه کالیفرنیا، برکلی توضیح داده شد، نشان داد: “به طور کلی، گربه‌های نارنجی و فروش اینترنتی غذای گربه دو رنگ به عنوان دوستانه شناخته می‌شوند، در حالی که گربه‌های سیاه، گربه‌های سفید و گربه‌های سه‌رنگ بیشتر ضد اجتماعی هستند. گربه‌های سفید در نظر گرفته می‌شوند. خجالتی‌تر، تنبل‌تر و آرام‌تر باشند، در حالی که گربه‌های لاک‌پشتی بیشتر به‌عنوان غیرقابل تحمل‌تر و تربیت‌پذیرتر نشان داده می‌شوند.

آیا این ویژگی ها حقیقت زیادی برای آنها دارد یا خیر، با این حال، طبق گفته موسسه اسمیتسونیان، “مطالعه ای در سال 2002 در مجله علوم رفاهی کاربردی حیوانات نشان داد که گربه های سیاه و گربه های قهوه ای کمترین احتمال را دارند که به فرزندی پذیرفته شوند. گربه‌های تیره نیز بیشتر احتمال دارد دوماپت که معدوم شوند.و علیرغم وجود شواهد ژنتیکی کمی مبنی بر اینکه ژن‌هایی که رنگ و طرح روی کت گربه را هدایت می‌کنند نیز بر رفتار آن تأثیر می‌گذارند، این مطالعه نشان داد که مردم اغلب بر این باور بودند که لاک‌پشت‌ها رفتار بیش از حد دارند (یا “tortitude”)، که ممکن است توضیح دهد که چرا آنها به سرعت به فرزندی پذیرفته نمی شوند یا به پناهگاه بازگردانده نمی شوند.”

تاثیر نژادهای گربه بر شخصیت

برخلاف رنگ، نژادهای گربه واقعاً در شخصیت حیوان خانگی تفاوت ایجاد می کنند. به عنوان مثال، گربه‌های راگدول تقریباً در سطح جهانی آرام هستند، مانند راگامافین‌ها و پرشین‌ها. از طرف دیگر مائو مصری عموماً فعال و ورزشکار است. از آنجایی که گربه‌های شجره‌دار بسیار گران‌تر از «موت‌ها» موجود در پناهگاه‌ها هستند، مهم است که قبل از خرید، درباره حیوان خانگی احتمالی خود تحقیق کنید.

انتخاب شخصیت با رنگ

پرورش مشکلی برای گربه های خانگی عقیم شده و عقیم شده نخواهد بود. اما اگر رنگ کت می تواند به پیش بینی خلق و خو و تحمل کمک کند، این می تواند در انتخاب یک همراه جدید گربه مورد توجه قرار گیرد. تحمل شلوغی و صمیمیت نسبت به سایر گربه ها به ویژه هنگام اضافه کردن به خانواده گربه های موجود شما مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *