وبلاگ

رنگ لثه سگ شما به چه معناست

رنگ لثه سگ شما به چه معناست

رنگ لثه سگ شما به چه معناست

رنگ لثه سگ شما به چه معناست با بررسی رنگ لثه‌های سگ می‌توان به سلامت آنها پی برد. لثه‌های فروش اینترنتی غذای سگ سالم به رنگ صورتی پودری هستند. تغییرات در رنگ، رطوبت و دمای لثه می‌تواند نشانه‌ای از وضعیت نامطلوب باشد و نیاز به بررسی توسط دامپزشک داشته باشد. رنگ لثه سگ بیمار ممکن است آبی، سیاه، سفید کم رنگ یا قرمز روشن باشد. لثه‌های سگ که صورتی نیستند ممکن است نشانه‌ای از مشکلاتی از جمله بیماری لثه یا نارسایی احتقانی قلب باشند. بررسی رنگ‌های مختلف لثه و مشکلات مرتبط با آن نشان‌دهنده وضعیت ناسالم است که نیازمند توجه و مراقبت است.

لثه های طبیعی سگ چگونه است؟

لثه‌های سگ باید به رنگ صورتی حبابی باشند. هنگامی که با انگشت اشاره فشار داده می‌شود، لثه‌ها باید به رنگ سفید یا صورتی کم رنگ روشن شوند و سپس به سرعت (در عرض دو ثانیه) وقتی انگشت از روی لثه برداشته می‌شود، به رنگ صورتی معمولی بازگردند. این زمان پر کردن مجدد مویرگی یا CRT نامیده می‌شود. دوماپ همچنین، لثه‌ها باید لغزنده یا مرطوب و صاف باشند و نباید چسبنده یا خشک باشند

مشکلات لثه در سگ ها

لثه های آبی: اگر مقادیر ناکافی اکسیژن از طریق خون سگ شما در گردش باشد، ممکن است لثه های آن آبی یا بنفش شود. این رنگ لثه از نظر پزشکی به عنوان سیانوز شناخته می شود. سیانوز می تواند ناشی از مسائل مختلفی باشد. ذات‌الریه، نارسایی احتقانی قلب، ترومبوآمبولی ریوی و سایر مشکلات تنفسی می‌توانند در صورت شدید بودن شرایط، باعث ایجاد این رنگ آبی لثه شوند که دلیل آن کاهش خون اکسیژن‌دار است. همه این شرایط بسیار جدی هستند.

لثه های صورتی کم رنگ یا سفید: اگر کمبود خون یا هموگلوبین در سگ وجود داشته باشد، ممکن است لثه ها صورتی کم رنگ یا حتی سفید باشند. این اغلب نشانه کم خونی یا از دست دادن حاد خون است. بسیاری از بیماری های زمینه ای می توانند باعث کم خونی شوند و تروما می تواند منجر به از دست دادن شدید و حاد خون شود. از آنجایی که بدن خون کافی برای گردش ندارد، رنگ صورتی معمولی محو می شود. شرایطی که باعث کم خونی می شوند بسیار جدی هستند.

لثه های قرمز روشن: اگر لثه های سگ شما بسیار قرمز یا صورتی روشن است، ممکن است به این معنی باشد که آنها بیش از حد گرم شده اند یا به استوماتیت یا التهاب لثه مبتلا شده اند. سگ‌های مبتلا به گرمازدگی اغلب با لثه‌های قرمز روشن ظاهر می‌شوند، زیرا در تلاش برای خنک کردن دمای بدن خود نفس نفس می‌زنند. لثه‌های قرمز روشن نیز نشانه‌ای از التهاب در لثه‌ها یا عفونت آن‌ها است. هر دوی این مشکلات پریودنتال می توانند لثه ها را راحت تر خونریزی کنند و دردناک باشند.

رشد روی لثه: تومورهای دهانی معمولاً در لثه سگ ها یافت می شوند. رنگ لثه سگ شما به چه معناست گاهی اوقات این توده ها خوش خیم هستند یا خود به خود از بین می روند و گاهی سرطانی یا مسری هستند. پاپیلوماتوز یک بیماری ویروسی است که به راحتی از سگی به فروش اینترنتی غذای سگ دیگر منتقل می شود و منجر به ایجاد زگیل های صورتی و گوشتی روی لثه ها و سایر نواحی بدن می شود. تومورهای دیگر می توانند سرطانی باشند و علاوه بر ایجاد مشکلاتی در غذا خوردن و درد، نگرانی های جدی برای سلامتی سگ ایجاد کنند.

خونریزی لثه: استوماتیت، التهاب لثه و رشد اغلب می تواند باعث شود لثه سگ بسیار حساس و مستعد خونریزی باشد.

پیشگیری از مشکلات لثه در سگ ها

لثه های آبی: اگر لثه‌های سگ آبی یا بنفش شده باشند، این ممکن است نشانه‌ای از کمبود اکسیژن در خون سگ باشد و نیاز به بررسی توسط دامپزشک دارد. این وضعیت می‌تواند ناشی از مسائلی مانند نارسایی احتقانی قلب یا مشکلات تنفسی باشد و نیازمند بررسی جدی است

لثه های صورتی کم رنگ یا سفید: از دست دادن حاد خون و بیماری هایی که باعث کم خونی می شوند باید فوراً درمان شوند تا از ایجاد لثه های رنگ پریده یا سفید جلوگیری شود.

لثه های قرمز روشن: نگه داشتن سگ در دمای بدن طبیعی و اهمیت آن برای جلوگیری از لثه‌های قرمز روشن است که در سگ‌ها بیش از حد گرم شده دیده می‌شود. این اطلاعات مهم برای مراقبت از سلامت دهان و دندان سگ‌ها است. اگر لثه‌های سگ دوماپت به دلیل استوماتیت یا التهاب لثه قرمز شده باشند، مراقبت‌های دندانی منظم برای جلوگیری از بروز آن انجام شود. این اطلاعات مهم برای مراقبت از سلامت دهان و دندان سگ‌ها است.

رشد روی لثه ها: محدود کردن قرار گرفتن در معرض سگ‌هایی که در حال حاضر این زگیل‌های صورتی را دارند و ارتباط آن با کاهش بروز زگیل است. این اطلاعات مهم برای مراقبت از سلامت سگ‌ها است. اگر توده‌ها سرطانی یا نوع دیگری از توده باشند، هیچ راه شناخته شده‌ای برای جلوگیری کامل از وقوع آنها وجود ندارد.

خونریزی لثه: اگر لثه ها به دلیل سلامت ضعیف دندان خونریزی می کنند، مسواک زدن منظم دندان ها و ارائه مراقبت های دندانی مناسب برای حفظ سلامت لثه ها حیاتی است.

درمان مشکلات لثه در سگ ها

برنامه های درمانی برای مشکلات لثه در سگ ها متفاوت است. برای مشکلات مربوط به لثه ها که مربوط به شرایط تنفسی است، اکسیژن درمانی فوری علاوه بر داروهای خاص برای بیماری زمینه ای اغلب ضروری است. برای لثه های صورتی کم رنگ یا سفید، فروش اینترنتی غذای سگ ممکن است به دلیل کم خونی یا از دست دادن خون نیاز به تزریق خون داشته باشد. اگر رشدی درگیر باشد، ممکن است جراحی برای برداشتن آنها از لثه لازم باشد. مراقبت های دندانی شامل تمیز کردن، کشیدن دندان، داروها و گاهی اوقات حتی درمان های لیزر سرما درمانی ممکن است برای رفع خونریزی یا لثه های قرمز روشن ضروری باشد. در نهایت، اگر سگی بیش از حد گرم شده است و لثه‌های قرمز روشنی دارد، خنک کردن آن باید این مشکل را برطرف کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *